Saturday, July 8, 2017

Proje 002: Sanatçılar ve çevreleyen birimleri için sosyal yapılanma

I )      Sanatçılar ve çevreleyen birimleri için sosyal yapılanma
A )    Müşteri
1 )   Müşteri sektörleri
a )   Sanatçılar
v  Yüzey Sanatları: Resim ve türleri (yağlı boya, sulu boya, baskı sanatları vb.), duvar resmi, minyatür, karikatür, fotoğraf, süsleme vb.
v  Hacim Sanatları: heykel, seramik, anıtlar vb.
v  Dil Sanatları: Edebiyat ve yazı türleri: Roman, hikâye, şiir, deneme, tiyatro metni ve film senaryosu vb.
v  Ses Sanatları: Müzik ve müziğin bütün türleri: disco, pop, rockbluesjazz, opera, klasik müzik, etnik müzik, sanat müziği, halk müzikleri, vb.
v  Eylem Sanatları: İnsan bedeniyle anlatım gücü kazanan sanatlar:. Bale, dans türleri, halk dansları, pandomim vb.
v  Dramatik Sanatlar:  Tiyatro, opera, müzikal oyun, kukla gibi sahne sanatlarıyla sinema, gölge oyunu gibi türler bu grupta toplanabilir.
v  Dijital sanatlar: 3d tasarım ve 3d yazıcı ile ilgili sanatlar, 2d dijital sanatlar
v  Modern sanatlar: Cosplay, sokak sanatları (grafiti),
v  Uygulama sanatları: illüstrasyon, ticari sanatlar (reklam tasarım), el işi ve beceri sanatları: papier maché, kağıt rölyef, camcılık sanatı, porselen ve seramik sanatı,
v  Post modern sanatlar: androiddesktop, konsol türü video oyunları tasarım sanatı, ve diğer yeni sanatlar
b )   Sanatçıların çevre birimleri
v  Eğitim alanına göre
Ø  İlkokul, ortaokul ve lisedeki yönetici kadro, öğretmenler ve öğrenciler
Ø  Üniversite bölümlerindeki profesör, asistan,öğrenci
Ø  Kurs sahipleri
v  Aracı kurumlara göre
Ø  Galeri sahipleri
Ø  Sinema, tiyatro, opera salonu, sirk ve diğer gösteri merkezi sahipleri
Ø  Dil sanatları dinletisi ve konuşmalarının yapılacağı auditorium sahipleri
Ø  Fuar ve sergi alanları sahipleri
v  Sanal ve reel teknik teçhizata göre
Ø  Sanal sergi platformları sahipleri (500px, deviantart,pinterestinstagramfacebookyoutubetumblrblogger/blogspotwix vs.. sahipleri ve/veya türkiye şubeleri yöneticileri
Ø  Yazılım firmaları sahipleri
Ø  Hosting firmaları
v  Kamu kuruluşları
Ø  Kültür Bakanlığı, iletişim ile ilgili tüm kamu kuruluşları, milletvekilleri, başbakan ve cumhurbaşkanı (yeni anayasaya göre)
2 )     Amaç: Yaşadığı eski / gelenekleşmiş sıkıntıları çözmek, yeni sıkıntılar var mı  bulmak:
a )     Burada müşteri / hedef kitle kategoriler olarak çok çeşitler vardır. Bunun için her ayrı dal için bir faaliyet / araştırma ve çözüm çalışmaları yürütülmesi esastır.
b )    Sanat üretimi yapanların her bir sektörü ayrı bir dağılım ile araştırılmalı ve çözüm çalışmalarına tabii tutulmalıdır
c )     Sanat üretimi yapmayıp fakat bunların izleyici/tüketici/kullanıcıya ulaştırma konusundaki özel ve kamu birimleri, kanun ve yönetmelik oluşturması ve uygulaması ile sektöre etkisi olan kamu birimlerine hitap eden araştırma, problem tespit, geliştirme ve geliştirmeye olanak sağlama veya probleme çözüm üretme, ve  uygulama için, hep bir bütün içinde olacak çalışacak birimlerin olması
d )    Eğitim sektörleri ile alakalı ayrı çalışma birimleri olması
3 )     Yöntem:
a )      Varolan anket sonuçları toplamak ve analiz. Sorun öncelik listesi yapılması.
b )    Anket hakkında deneyimli bir ekip ile bölgesel sorunların tespiti
B )    Problem ihtimaller;
1 )     Sanatçılar ve çevresini oluşturan unsurlar ile iletişimleri:
a )     Dernekler:
v  Sanatın toplumda yerleşmesi ve gelişmesi için yeterli derneklerin olmayışı,
v  var olan derneklerin kaynak yetersizliğinden dolayı yeterli iletişim kuramaması.
v  Derneklerde sistem oluşturacak ve yönetecek kaliteli eleman yetersizliği olması
b )    Medyaya erişimdeki finansal engeller, pahalılık
2 )     Kanuni düzenlemeler
a )     Sanatçı ve galerilere karşı resmi  ve resmi olmayan dernek, örgüt veya siyasi partiler vasıtasıyla şiddet uygulanmasına karşı gerekli önlemlerin kanuni düzenleme veya başka unsurlar ile mücadele etme
b )    gelişmeye engel olan kanunlarda düzenleme
v  Sanatın eğitimi verilmesinde kanunlarda düzenlemelere gidilmesi : Ortaokul ve liselerde sınav hazırlığı sebebiyle resim ve teknoloji tasarım dersleri gayri resmi olarak kaldırılıyor. Güzel sanatlar veya teknoloji tasarım konularına ilgi duyabilecek öğrencilerin önleri kesilmiş oluyor.
v  Kopyacılığa karşı korunma: sanatçı adının bir ticari hak olduğu ve kopyalanması ile sanatçı ticari zarara uğratıldığı bilinerek gerekli telif hakları korunması ile ilgili kanun düzenlemelerine ihtiyaç vardır.
c )     Vergi ve harçlar konusunda düzenleme, işletme sahibi olma konusunda esneklik getirilmesi.
d )    Gelişme önünün açacak yenilikçi düzenlemede devletin görevleri
v  Yeterli medya desteği olmayışı. Toplumu sanata yönlendirecek devlet iletişiminin yok veya zayıf olması.
Ø  İl veya ilçelere göre Türkiye çapında bir ortak yapı yok. Kimi ilçe sanat konusunda aşırı aktif ve yenilikçi iken kimi ilçelerde klasik sanat için bir devlet çalışması yok. Turizm açısından ve bölgesel fakirliğin giderilmesi açısından buna devletin daha dikkat ile eğilmesi gerekir. Bu ortak yapı sanatın desteklenmesi için devlet görevlilerin aktif davranmaları için yönetmelik/kanun eksikliği olabilir.
C )    Strateji oluşturma:
1 )     Sanatçılar için:
a )     Sanatçıya karşı  şiddeti engelleme için yöntemler.
v  Bögesel / il ilçe bazlı safety/güvenlik derecelendirme sistemi oluşturmak.
Ø  Kamu kuruluşlarına bu derecelendirmeleri bilgilendirmek
Ø  Kamu kuruluşların be derecelendirmelerini arttırmak için seçenekler sunmak. : eğitim, psikolojik destek,
Ø  Dikkat: ülke çapında il ve ilçelerin derecelendirmeleri kötü amaçlara doğru yönlendirilmemeli: şantaj, kasti düşük derecelendirme vs. gibi unsurlara doğru gidilmemesi sağlanması gerekmektedir.  Bu derecelendirme çalışma birimi ve kamu kuruluşu arasında mutlak mutabakat ve karşılıklı işbirliği içinde yürütülmelidir. Amaç Türkiye’nin gelişmesi ve güçlenmesini sağlamak olduğu prensibinden kati suretle sapılmamalıdır.
v  Anket ile bu bilgilerin alınmasını sağlamak.
Ø  Toplumsal araştırmalar ile sanat eğitimi, ticarete giriş, izleyici ve ziyaretçi kitlesi olma konusunda toplumda oluşmuş alışkanlıkları, anlayış ve davranışların tespitleri
Ø  Masa başı araştırma: Pierre Bourdieu gibi sosyologların araştırmaları kullanılması ve bunun itibariyle problem tespitleri yapılması ve bunun itibariyle tüm özel ve kamu kuruluşları ayrıca dernek ve vakıflara çözüm ve geliştirme önerileri sunmak.
v  Her kuruluş ve sanatçı arasında bilgi akışı sağlamak, düzenli periyodlar ile kısa anket düzenlenmesi analiz ve sonuç raporları üretilmesi, ilgili her birime ulaştırılması (sanatçı, kamu, özel, dernek, vakıf vs.)
b )    Sanatçı ve sanatının tanıtılması için gerekli olanakların sağlanması
v  Sanat konusunda seyirci, izleyici, okuyucu ve tüketiciliğin arttırılması için ülke çapında kampanya yapılması
v  Eğitim yetersiliğine karşı belediyelerin yürüttüğü hayat boyu eğitimlerin daha kuvvetli olması sağlanması
v  Sanatçının ticarette başarı sağlaması için gerekli okul/ üniversite sonrası eğitimlerin sağlanması.
2 )     Sanatçıların çevre birimleri
a )     Eğitim alanına göre
v  İlk orta ve lise öğreniminde, sanatın bir meslek olduğu hayatı idame ettirmeyi hatta zenginlik sağladığı okul yönetimine, öğretmenlere, öğrencilere ve velilere anlatılması.
v  Kamu idarecilerine sanat hakkında bilgi verilmesi, değişime yönelik projeler sunulması, projelerin uygulanması için işbirliği yapılması. Buarada amaç sadece bilim dallarına okulun odaklanması ile toplumsal başarının elde edilemeyeceği, teog başarısı ile okul yönetimi performans değerlendirmesinin ülke olarak çok sakıncalı olacağı ve ileriye yönelik ülke fakirleşmesine kadar negatif yanları olacağı kamudaki üst,ve orta kademe yöneticileri tarafından bilinmiyor olabilir.
b )    Sanata erişimi sağlayan ara birim/ bina / medya konusu
v  Sorun bina ise daha çok sanat ile ilgili binaların yapılması sağlanması. Müzelerin genişletilmesi, yeni modern sanat müzelerin ülke çapında ve karadeniz bölgesi, iç Anadolu, doğu ve güneydoğu özellikle hedef alınarak yapılması,
v  Arkeoloji konusunda, açıkhava müzelerin geliştirilmesi için yardım toplama ve üniversitelerin teçhizat, finansal  ve eğitimsel örgütlenmesi sağlanması.
v  Fuar alanı (ticari sanatlar) yetersizliği ise bu konuda yasal düzenleme ile olanakların sağlanması, ülke çapında bunun yaygınlaştırılması için çalışılması
D )    Product: Sanat dalı (bir tane sanat dalı seçilecek . O sanat dalında sanatçılı veya çevre biriminden birisi çalışma alanı olarak seçilecektir. Bu seçim zorunludur.
1 )     Amaç ilgili Sanat dalına bağlamak
2 )     Araç Sanat çalışma dalı vasıtası ile sorunları çözmek
3 )     Sanat ve müşteri ilişki kuvvetlendirme sağlanması.
4 )     Sosyal medya seçilen çalışma dalı gibi kullanılması
5 )     Pyramidal information flow structure yaratmak.
a )     Mevkiler:
v  Yönetim:
Ø  Sanat çalışma dalı stratejisi, hedefi, planlaması yapar.
Ø  Sanat çalışma dalı için faaliyet geliştirir
Ø  Sistem kurar veya sistemi değiştirir
©  ISO 9001
©  Six Sigma
©  OHSAS
Ø  Bölgesel üst yönetimleri belirler ve onlara görev verir
Ø  Medyaya yayınlanmak üzere istatistiki bilgiler verir
Ø  Yerel yönetimlere istatistiki bilgi verir
Ø  İyileşmiş kamu kuruluşlarına/ özel kuruluş/ dernek/vakıflara verilecek puanlama bilgisi onaylar ve imzalar
©  Sanat dalı gelişmesi için çaba gösteren kuruluş – 1. Mevkii
©  Sanat dalı yönelik için gelişen/aday ilgili kamu özel dernek veya vakıf – 2. Mevkii
Ø  İlgili tüm kuruluşları sisteme dahil olmaları için ikna toplantıları düzenler.
©  Üniversitelerde
©  Meslek odalarında
©  Yerel yönetimlerin toplantılarında
©  Dernek ve vakıflarda
©   Kamu ile alakalı her türlü kişi ve kurumda
Ø  Sanat çalışma dalı içindeki sistem bozukluklarını analiz eder
Ø  İnsan kaynakları :
©  Sanat çalışma dalı içindeki elemanlarımızın eğitim alması ve sınav geçmesi ve bu itibarla Sanat çalışma dalı içindeki bizim elemanların yükselmesini onaylar ve geçerli kılar
©  Lessons Learned raporuna göre üst memurlar hakkında karar verir:  eğitimler ile gelişmesini sağlar, görevlerini ve ekiplerini değiştirir, veya oylamaya sunarak ve oylamada çoğunluk sağlanması ile görevini sonlandırır.
v  Üst memur: aktif görevlidir ,
Ø  strateji  ve hedef belirler,
Ø  planlamada zaman ve uygulama değiştirici ve karar vericidir,
Ø  Ön bilgi toplama uygulamasını başlatır ve sonlandırır, bunun için diğer memurlara emir verir,
Ø  her bir sanat dalı ile ilgili kamu özel dernek veya vakıf için sonuçları alır dosyalar.
Ø  Anket sonuçlarına göre ilgili kamu özel dernek veya vakıf değişimi için aksiyon başlatır.
Ø  Anket yapılmasını sağlar ve analizleri alır
Ø  Analizlere göre karar vericidir.
Ø  Medya ve iletişim sorumlusudur
Ø  İnsan kaynakları :
©  aktif çalışacak adaylar için son mülakat ve son eleme yapar,
©  Orta kademe memura görev tanımını verir ve değiştirir,
©  Var olan çalışanların gelişmesi ve yükselmesi için eğitimler düzenlemekle sorumludur. Yükselmeyi sağlamak şarttır ve zorunludur. Sanat çalışma dalı  güçlenmesi için elzemdir.
Ø  Sanat çalışma dalı  sistemi: Sanat çalışma dalı  içinde gelişen sistem bozukluklarını analiz eder, yönetime raporlar. Lessons Learned raporu.
v  Orta Memur: seçenekler:
Ø  Planlamacı
Ø  Uygulama takipçisi veya saha şefi
Ø  Anket analizcisi
Ø  İnsan kaynakları : aktif çalışacak alt memur ve orta memur adaylar için mülakat ve ön eleme yapar. Sonuçları üstüne raporlar.
v  Alt Memur - Seçenekler:
Ø  Anketçi : Ilgili kamu özel dernek veya vakıflerde anket yapar
Ø  İstatistikçi: Anket istatiksel sonuç raporlarını düzenler
Ø  Değişim uygulayıcı -  Çalışan Halkla ilişkiler: Çalışanlar ile dialog
Ø  Değişim uygulayıcı -  Patronlarla Halkla ilişkiler: Patronlar ile dialog
6 )     Accomplishment/Başarı karşılığı rütbe vermek:
a )     Her bir ekip zorluklara ve elde ettikleri başarılara göre rütbe alır.
b )    Başarı kantitatif (istatiksel) ve kalitatif (yeni bulgular, yeni çözüm üretme, kabiliyetler arttırma, geliştirme ve araştırma) analize göre değerlendirilir.
7 )     Performans yönetimi ile execution ve effectiveness ölçmek. Yeni adaylar ve aktif üyeler Sanat çalışma dalını destekleri ve gelişmeye katkıları anketleri düzenlenmesi
E )     Competition / Rekabet: modernleşmede yardımcı olmak
1 )     Değişime engel olacak kurum ve kuruluşların tespiti
a )     İletişim kurulması, Sanat çalışma dalı  faaliyetleri anlatılması
b )    Gözlemci olarak işleyişe katılmaları teşviki
c )     Eleştiri ve önerilerinin alınması, Sanat çalışma dalı  sistem değişimi için analize sokulması,
d )    Bu kuruluşların da değişime gitmesi için faaliyet kapsamı içine alınması sağlanması
2 )     Resmi makamlardan destek alınmasını sağlamak. Benzer Sanat çalışma dalı kurulmasını teşvik etmek (TİKA, TÜİK, KOSGEB, Başbakanlık, Bakanlıklar ve devlete ait ilgili birimler)
F )     Price= Müşteri hizmet karşılığı vereceği şey
1 )     Pasif görev:
a )     Kişinin Sanat çalışma dalına üye olması /sosyal medya portalına üye olarak kazanılması
2 )     Yarı aktif görev
a )     Sanat çalışma dalını sözel  desteklemesi
b )    sosyal medyada desteklemesi,
3 )     aktif görev :
a )     Sanat çalışma dalına başka üyeler kazandırması : toplantılar düzenlemek üzere yetkilendirilmesi
b )    Aktif döf rolü üstlenme
v  Diğer başvurularda ilgili kamu özel dernek veya vakıf ve çalışan durumların düzelmesi için çalışması
v  Anketler yapması
v  Anket analizi yapması
G )   İletişim / Communication:
1 )      İç iletişim / İnternal com: Sanat çalışma dalı  pasif ve aktif üyeleri  arasında bilgi akışı sağlanması:
a )     ara memur ve alt memur information flow. Eposta, tel
b )    Güven tesisi reklam: ilk communication. Faire connaitre. Responsibility of customer. Obligations of customer. Advantages and disadvantages of asking help, being passive inquiry member, being active HR or döf member
c )     Faire aimer:ikinci communication. Feedback advertisement. Sadakat ölçme , performance ile satisfaction ölçme.
d )    Faire acheter: rütbe yükselmede teşvik, daha yüksek rütbeye geçmesi için cazibe yaratma.
2 )     External com;
a )     Customer kendi inisyatif kullanarak gönüllü katılım sağlamak için reklam.
b )    Üst yönetim iletişimleri
H )    Placement;
1 )     Segmentation du marché
a )     İlk marché test. Lokal çalışma.
b )    Şehir kapsamı. Mahalle ségmenté ve seçilmesi sélectif davranış ile çalışma.
c )     Sanat çalışma dalı  ile çalışarak ulusal alana genişleme.
d )    Merkeziyetçi ve bürokratik düzenden kaçınmak için bölgesel şeflikler oluşturulması, şefliklerin üstü federasyona gidilmesi. Baskıcı merkeziyetçi sistem olmaması için bölgesel şefliklere bağımsızlık imkanısağlanması. Genel anlayıştan kopma olması riskine karşılık onaylı ve onaysız/ bağımlı bağımsız diye dört seviyeli federasyon ilişki sistemi oluşturma:
v  Onaylı ve bağımlı : Federasyon Sanat çalışma dalı  şubesinin genel prensiplere tam uyduğunu kabul eder, birim düzenli raporlamaya tabiidir
v  Onaysız ve bağımlı: Federasyon başka bir Sanat çalışma dalı  şubesinin genel prensiplere uyduğunu kabul eder, birim federasyona karşı düzenli raporlamaya tabiidir.
v  Onaylı ve bağımsız: Federasyon Sanat çalışma dalı  şubesinin genel prensipleri değiştirdiğini bir nevi araştırma geliştirme konumunda olduğunu kabul eder. Araştırma geliştirme sonuçları düzenli raporlanır. Birim düzenli raporlamaya tabiidir. Federasyona haber vermek suretiyle diğer şubelere öneriler getirmekte serbesttir. Federasyon bu birimlerin kararlarına ve uygulamalarına oylama ile devam veya sonlandırma kararı alabilir.
v  Onaysız ve bağımsız: Federasyon başka bir Sanat çalışma dalı  şubesinin genel prensiplere kısmen uyduğunu. Ama genel prensipleri değiştirdiğini bir nevi araştırma geliştirme konumunda olduğunu kabul eder, Araştırma geliştirme sonuçları farklı düzende raporlanır. Birimin Federasyon ile ilişkisi toplantı ve insani ilişkiler olarak çok sıkıdır. Federasyona haber vermek suretiyle diğer şubelere öneriler getirmekte serbesttir. Federasyon bu birimlerin kararlarına ve uygulamalarına oylama ile devam veya sonlandırma kararı alabilir. Ancak şube onaysız ve bağımlı bir statüye dönüşebilir yani, aynı konuda faaliyet gösteren ayrı ve resmi bir Sanat çalışma dalına.
v  Federasyon: Üyelerini oylama ile seçer, ilk kurucu, yardımcı kurucu ve daimi üyeleri  seçer. Daimi üyeler oylama ile diğer üyeleri ve mevkileri belirler. Bölgeleri ve birimleri belirler, birim ve bölge yapılanmalarını belirler. Birimler ve bölgeler ile ilişkileri devam veya sonlandırma kararı alır. Amaç gelişen toplum şartlarına göre Sanat çalışma dalının de değişmesini sağlamaktır, koltuk saltanatı değil, toplum ve devletin pozitif manada gelişmesi ve güçlenmesini sağlamaktır

1 comment:

  1. Rb88 Free Spins & Bonus Code - TopBet
    Rb88 free spins is a casino bonus code given by players 코인카지노 who can get a huge welcome bonus, which is a great welcome rb88 bonus for 메리트카지노 new players.

    ReplyDelete